Regulaminy

Regulamin Obiektu

Teksty, obrazy, zdjęcia, oraz treść regulaminu są własnością Grzegorza Królikowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Tylickie Wzgórze & Spa*** i podlegają ochronie prawnej na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994r. „O prawie autorskim i prawach pokrewnych”. Wszelkie kopiowanie ich bez zgody i wiedzy Tylickiego Wzgórza jest zabronione.

ZANIM DOKONASZ REZERWACJI ZAPOZNAJ SIĘ Z REGULAMINEM
Pozwoli to obu stronom uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, a my będziemy mogli spokojnie skoncentrować się na zapewnieniu Państwu miłego wypoczynku.

  1. Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług oraz pobytu Gości na terenie Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa***, Konfederatów Barskich 29A, 33-383 Tylicz, prowadzonego przez Grzegorza Królikowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Tylickie Wzgórze, na podstawie wpisu do CEIDG (zwanego dalej „Ośrodkiem”).
  2. Do nawiązania współpracy między Ośrodkiem a Gościem dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji i zapłatę zadatku lub opłat całkowitej. Ustaloną wpłatę należy wpłacić bezpośrednio w ośrodku, na podany rachunek bankowy lub przekazem na adres ośrodka, w ciągu 48 godzin (2 dni robocze) od momentu dokonania rezerwacji. Niedokonanie takiej wpłaty bez uprzedniego poinformowania o opóźnieniu, upoważnia Ośrodek do anulowania rezerwacji.
  3. Rezerwacji dokonywać można mailowa na adres info@tylickiewzgorze.pl, telefonicznie na numer +48 503 104 294 lub osobiście w ośrodku.
  4. Przy rezerwacji prosimy dokładnie przemyśleć datę i czas pobytu, ponieważ termin jest wiążący dla obu stron. W przypadku rezygnacji z przyjazdu w zarezerwowanym przez Państwa terminie zadatek nie podlega zwrotowi. Jeżeli natomiast wyjazd nastąpi wcześniej z przyczyn od nas niezależnych, należność za całość pobytu ustalona wcześniej i wpłacona w dniu przyjazdu nie ulega zmianie.
  5. Gość uprawniony jest raz do dokonania zmiany terminu pobytu, w terminie do 30 dni do momentu rozpoczęcia pobytu w Ośrodku, bez konieczności zapłaty dodatkowego wynagrodzenia. Zmiana w tym zakresie jest skuteczna, jeżeli ośrodek dysponuje wolnymi pokojami w tym okresie i zaakceptuje nowy termin pobytu a długość nowego pobytu nie będzie krótsza niż pierwotna.
  6. Zapłaty pozostałej części wynagrodzenia oraz należnej opłaty klimatycznej Gość zobowiązany jest dokonać w dniu przybycia do Ośrodka. Uiszczenie opłaty za pobyt oraz dokonanie obowiązku meldunkowego równoznaczne jest z akceptacją regulaminu przez Gościa.
  7. W trakcie dokonywania rezerwacji Rezerwujący wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie danych Ośrodka. Dane te będą wykorzystywane wyłącznie w celu umożliwienia przeprowadzenia pełnego procesu rezerwacji oraz celów marketingowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
  8. Doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 15:00, zaś kończy o godzinie 10:00 dnia następnego. Kwaterunek trwa do godziny 22:00. W razie nie poinformowania Ośrodka o opóźnionym przyjeździe najpóźniej do godziny 18:00 dnia przyjazdu, Ośrodek ma prawo do anulowania rezerwacji, w takim przypadku zadatek nie podlega zwrotowi.
  9. Reklamacje dotyczące wyposażenia lub komfortu pokoi prosimy zgłaszać najpóźniej dzień po przyjeździe do godziny 12.
  10. Gość powinien zawiadomić recepcję ośrodka o wystąpieniu jakiejkolwiek szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
  11. Ośrodek bezzwłocznie reaguje na zgłaszane uwagi i zastrzeżenia dotyczące poziomu usług, funkcjonowania urządzeń w Ośrodku przez podjęcie czynności, mających na celu natychmiastowe usunięcie usterek i braków.
  12. W wysokim sezonie letnim i zimowym tj. 19.12 – 20.03, 15.06 – 3.09 pobyt w Ośrodku wiąże się z koniecznością wykupu pakietu HB, tj. nocleg, śniadanie i obiadokolacja, zaś poza wskazanym sezonem Gość może skorzystać z posiłków w Ośrodku.
  13. Posiłki serwowane są w jadalni Ośrodka w przedziałach czasowych jak poniżej: śniadania od 08:00 do 9:30, obiadokolacje od 16:00 do 17:00.
  14. W Ośrodku nie przyjmujemy zwierząt.
  15. Dzieci do lat 18 muszą przebywać pod stałym nadzorem. Goście ponoszą również pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez dzieci do lat 18.
  16. Gość powinien używać pokoju zgodnie z jego przeznaczeniem, to znaczy dla własnych potrzeb zamieszkania i wypoczynku.
  17. Podczas pobytu Gość nie może udostępniać pokoju osobom trzecim.
  18. W Ośrodku obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów. Palić można jedynie na zewnątrz w miejscach do tego celu wyznaczonych.
  19. W Ośrodku obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godziny 22.00 do godziny 07.00 dnia następnego za wyjątkiem imprez okolicznościowych ustalonych wcześniej z gospodarzami. Zachowanie Gościa i osób korzystających z naszych usług nie powinno zakłócać spokoju pobytu innych Gości. Możemy odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która naruszyła tę zasadę.
  20. Pokoje zabaw czynne są w godzinach 8-21:30
  21. Sala rekreacyjna czynna jest w godzinach posiłków oraz wieczorem do 22:00
  22. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów, wyposażenia i urządzeń technicznych Ośrodka powstałych z jego winy, jak również z winy odwiedzających go osób trzecich.
  23. Każdy Gość otrzymuje klucz (ten sam do pokoju, do wejścia głównego oraz do schowka). Zgubienie klucza powoduje obowiązek uiszczenia opłaty za wymianę wkładki.
  24. Każdorazowo opuszczając pokój gość powinien ze względów bezpieczeństwa wyłączyć telewizor, zgasić światło, zakręcić krany, zamknąć okna oraz drzwi na klucz.
  25. Gospodarze nie ponoszą odpowiedzialności za mienie Gości.
  26. Do korzystania dla Gości udostępniony jest parking znajdujący przed Ośrodkiem. Parking jest bezpłatny, ogrodzony, jednakże samochody pozostawione na parkingu nie są strzeżone. Gospodarze nie ponoszą odpowiedzialności za szkody wyrządzone na pojazdach przez osoby trzecie.
  27. Ośrodek nie odpowiada za rzeczy wniesione do pokoju, lub pozostawione w innym, przeznaczonym do tego miejscu. Szkody powinny być zgłaszane gospodarzowi.
  28. Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej zabrania się:
    – używania w pokojach grzałek elektrycznych, żelazek elektrycznych, mikserów, kuchenek mikrofalowych i innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia Ośrodka. Ze względu na możliwość uszkodzenia instalacji, i związane z tym bezpieczeństwo pożarowe, bez uzgodnienia z Ośrodka można używać jedynie tych odbiorników prądu, które znajdują się na wyposażeniu pokoju.
  29. Ośrodek zobowiązany jest:
    – zapewnić profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie wszelkich spraw dotyczących Ośrodka,
    – zapewnić odświeżanie pokoju i wykonywanie napraw urządzeń podczas nieobecności Gościa, a w jego obecności tylko wówczas, gdy  Gość wyrazi takie życzenie,
    – zapewnić warunki do spokojnego i bezpiecznego pobytu Gościa,
    zachować politykę prywatności danych osobowych Gości według wytycznych RODO. Informacje o ochronie oraz sposobie przetwarzania danych osobowych przez Tylickie Wzgórze znajdziesz tutaj: rodo-polityka-prywatnosci
  30. Na życzenie Gościa Ośrodek świadczy nieodpłatnie następujące usługi:

– standardowy serwis odświeżania pokoju (odkurzanie, opróżnianie koszy na śmieci),

– wymianę pościeli i ręczników co 7 dni podczas pobytu,

– przechowanie bagażu w dniu wyjazdu Gościa,
– udzielanie wszelkich, niezbędnych informacji.

31. Na życzenie Gościa Ośrodek świadczy odpłatnie następujące usługi:

– przygotowywanie dodatkowych posiłków (drugie śniadanie, kolacja);

– wymianę pościeli i ręczników w każdej chwili podczas pobytu,

– całościowe sprzątanie pokoju.

32. Cennik dodatkowych usług znajduje się w recepcji.

33. Rezerwację dodatkowych usług proszę zgłaszać w recepcji.

34. Rzeczy pozostawione przez Gości w Ośrodku będą w razie takiego życzenia odsyłane na adres Gościa, na jego koszt. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji rzeczy przechowywane są przez okres 1 miesiąca, a następnie niszczone.

35. Goście korzystający z usług Ośrodka zobowiązują się przestrzegać postanowień niniejszego regulaminu, przepisów BHP i przeciwpożarowych oraz stosować się w sytuacjach wyjątkowych do próśb gospodarzy.

36. Niniejszy regulamin dostępny jest na stronie internetowej Ośrodka www.ugrzegorza.pl oraz w recepcji Ośrodka.

                                                                                                                  Życzymy Państwu miłego pobytu!

Regulamin Spa & Wellness

  1. Korzystanie ze Strefy Spa & Wellness Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa*** jest możliwe po zapoznaniu się z niniejszym regulaminem. Użytkownicy Strefy Spa & Wellness zobowiązani są do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. Na Strefę Spa mieszczącą się w pensjonacie Tylickie Wzgórze składają się rekreacyjny basen wewnętrzny o wymiarach  15m x 4,5m i o głębokości maksymalnej 1,18m, brodzik dla dzieci o wymiarach 3,5m x 2,3m i głębokości 0,3m, jacuzzi, sauna fińska, łaźnia parowa oraz szatnie. Strefa Wellness to siłownia, gabinet masażu, grota solna z elementami tężni, salka animacyjna, Strefa wypoczynkowa z bilardem. Dodatkowe zasady korzystania z poszczególnych Stref Spa & Wellness określają odrębne regulaminy dostępne przy wejściu do poszczególnych Stref.
  1. Strefa Spa & Wellness jest czynna codziennie w godzinach od 10:00 do 21:00. Strefa Basenowa jest czynna codziennie w godz. od 10:00 do 21:00 (od 10:00 do 20:00 Strefa Basenowa jest otwarta dla wszystkich, od 20:00 do 21:00 wyłącznie dla osób dorosłych) z wyłączeniem godzin, w których odbywają się zajęcia aqua fitness prowadzone zgodnie z grafikiem dostępnym w recepcji pensjonatu.

Strefa Saun jest czynna codziennie w godz. od 18:30 do 20:30

Siłownia jest czynna codziennie w godz. od 8:00 do 20:30

Grota Solna jest czynna codziennie w godz. od 8:00 do 20:30

Strefa relaksu z bilardem jest czynna codziennie od 10:00 do 21:00 (bile i kije do pobrania wyłącznie przez dorosłych w recepcji)

  1. Strefa Spa & Wellness jest monitorowana. Zapisy z rejestratora są zabezpieczone zgodnie z ustawą RODO.
  2. Strefa Spa & Wellness przeznaczona jest dla osób, które nie mają przeciwwskazań zdrowotnych do przebywania w tej Strefie.
  3. Osoby z problemami zdrowotnymi lub o niestabilnym stanie zdrowia (schorzenia serca, zaburzenia krążenia, równowagi lub temu podobne) korzystają ze Strefy Spa & Wellness ze szczególną ostrożnością, po wcześniejszej konsultacji z lekarzem lub na własną odpowiedzialność.
  1. Osoby korzystające ze Strefy Spa & Wellness deklarują pełną zdolność fizyczną i zdrowotną do przebywania w tej Strefie i ponoszą odpowiedzialność za stan swojego zdrowia.
  2. W przypadku złego samopoczucia należy niezwłocznie opuścić Strefę Spa & Wellness.
  3. Basen wraz z pozostałymi Strefami Spa & Wellness nie jest strzeżony przez ratownika. Korzystanie ze Strefy Spa & Wellness odbywa się na własną odpowiedzialność użytkowników.
  4. Dzieci do lat 16 mogą korzystać ze Spa & Wellness wyłącznie pod nadzorem rodziców, osób pełnoletnich lub opiekunów prawnych. Osoby powyżej 16 roku życia i poniżej 18 roku życia mogą korzystać ze Strefy Spa za wiedzą i zgodą rodzica lub opiekuna prawnego, na ich odpowiedzialność. Na prośbę obsługi, Gość ma obowiązek okazać dokument potwierdzający swój wiek.
  5. Osoby niepełnosprawne oraz ze schorzeniami wymagającymi opieki mogą przebywać w Spa & Wellness wyłącznie pod nadzorem opiekuna znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie.
  6. Przy korzystaniu z pomieszczeń Strefy Spa & Wellness należy bezwzględnie stosować się do instrukcji użytkowania, poleceń oraz informacji udzielanych przez pracowników Pensjonatu.
  7. Wszelkich regulacji urządzeń Strefy Spa & Wellness może dokonywać tylko pracownik Pensjonatu. 
  8. Użytkowników Strefy Spa & Wellness obowiązuje się do przestrzegania porządku i utrzymania czystości użytkowanego pomieszczenia. 
  9. W Strefie Spa & Wellness obowiązuje zachowanie spokoju i ciszy, w szczególności użytkownicy zobowiązani są do respektowania prawa do relaksu innych użytkowników tej Strefy.
  10. Po całej Strefie Spa prosimy poruszać się w klapkach zapewniających bezpieczeństwo i higienę. Obowiązuje bezwzględny zakaz wchodzenia na teren Strefy Spa w okryciu wierzchnim i w butach.
  11. W Strefie Spa obowiązuje strój kąpielowy z tym, że dzieci do lat trzech obowiązuje pieluszka wodoodporna, a starsze dzieci strój kąpielowy. Przed wejściem do Strefy Spa Goście zobowiązani są skorzystać z szatni.
  12. O zgubieniu lub zniszczeniu kluczyka do szafki basenowej prosimy poinformować pracownika recepcji pensjonatu.
  13. Każdą osobę obowiązuje przed wejściem do Strefy Spa staranne umycie się pod natryskiem.
  14. 20. Do Strefy Spa zabrania się wstępu osobom:

– których stan wskazuje na spożycie alkoholu lub innych podobnie działających środków,

– ze schorzeniami dermatologicznymi,

– opatrunkami lub plastrami na ciele,

– których zachowanie może stanowić zagrożenie dla otoczenia,

– których stan higieny odbiega od ogólnie przyjętych norm i zasad higieny osobistej,

– chorych na choroby zakaźne,

– dzieci do lat trzech bez pieluszek wodoodpornych.

21. Zabrania się pozostawiania dzieci nieumiejących pływać bez nadzoru w niecce basenowej.

22. Dzieci oraz dorośli niekontrolujący potrzeb fizjologicznych mogą przebywać w wodzie tylko w specjalnych pieluchomajtkach. Osoba, która zanieczyściła Basen lub Strefę Spa będzie obciążona kosztami wymiany wody w basenie oraz doprowadzenia jej do temperatury sprzed wydarzenia. Odpowiedzialność za dzieci ponoszą rodzice lub opiekun prawny.

23. Korzystającym ze Strefy Spa nie wolno powodować sytuacji zagrażających bezpieczeństwu osób tam przebywających w szczególności:

– wchodzić do wody gdy pracownik pensjonatu poinformuje o zakazie wejścia do wody,

– biegać po plaży wokół niecki basenowej,

– biegać w przebieralniach i pod prysznicami oraz w saunach,

– skakać do wody z brzegu basenu,

– wspinać się po ścianach basenu,

– wychlapywać wody z basenu,

– popychać, wrzucać do wody, zanurzać pod wodę innych użytkowników,

– wnosić szklanych opakowań, puszek, ostrych narzędzi oraz innych niebezpiecznych przedmiotów,

– wrzucać naczyń, jedzenia oraz innych przedmiotów do wody,

– palić papierosów, e-papierosów,

– spożywać alkoholu,

– spożywać posiłków na terenie całej Strefy Spa,

– niszczyć urządzeń, sprzętu, dekoracji i roślin oraz zaśmiecać i brudzić Strefę Spa,

– zanieczyszczać, wylewać wodę,

– manipulować przy przyciskach i pokrętłach,

– hałasować,

– wprowadzać zwierząt.

24. Zabrania się demontowania sprzętu i wyposażenia, przemieszczania go poza miejsce pierwotnej instalacji, używania go do innych celów niż wynikające z właściwości użytkowych.

25. Za szkody materialne powstałe na skutek nieprawidłowego korzystania ze Strefy Spa & Wellnes w tym wszelkiego rodzaju uszkodzenia i zniszczenia pomieszczeń, sprzętu czy urządzeń odpowiedzialność ponosi użytkownik, który dopuścił się wyrządzenia szkody, a w przypadku osoby niepełnoletniej rodzic lub opiekun prawny – zgodnie z przepisami prawa. Za zanieczyszczenie i/lub zgubienie elementów wyposażenia, obowiązuje odpłatność 100% wartości szkody.

26. W przypadku grup zorganizowanych odpowiedzialność za skutki zachowań uczestników ponosi opiekun grupy.

27. Nie należy przynosić na Strefę Spa & Wellness żadnych cennych przedmiotów i kosztowności.

28. Właściciele Pensjonatu nie ponoszą odpowiedzialności za przedmioty pozostawione lub zgubione na terenie Strefy Spa & Wellness.

29. Pensjonat Tylickie Wzgórze & Spa*** nie ponosi odpowiedzialności za wypadki oraz uszkodzenia ciała, które wynikają z naruszenia regulaminu.

30. Obsługa pensjonatu zastrzega sobie prawo do zmian godzin otwarcia Strefy Spa & Wellness oraz czasowego ograniczenia liczby osób tam przebywających. O zmianach użytkownicy zostaną poinformowani przed skorzystaniem ze Spa & Wellness.

31. Wnioski i skargi dotyczące funkcjonowania Strefy Spa & Wellness należy zgłaszać do recepcji.

32. Każdy kto zauważy jakiekolwiek zagrożenie dla zdrowia i życia zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym pracownika pensjonatu, a w razie potrzeby udzielić pierwszej pomocy i wezwać odpowiednie służby, dzwoniąc pod nr 112.

Korzystanie ze Strefy Spa & Wellness jest jednoznaczne z akceptacją warunków powyższego regulaminu.

Regulamin Strefy Saun

  1. Korzystanie ze Strefy Saun Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa*** jest możliwe wyłącznie po zapoznaniu się z niniejszym regulaminem. Użytkownicy Saun zobowiązani są do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. Strefa Saun Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa*** czynna jest codziennie od 18:30 do 20:30.
  3. Strefa Saun przeznaczona jest dla osób, które nie mają przeciwwskazań zdrowotnych do korzystania z tej strefy. Osoby z problemami zdrowotnymi przed wejściem do Sauny powinny skonsultować się z lekarzem.
  4. Osoby przebywające w Strefie Saunie deklarują pełną zdolność fizyczną i zdrowotną do korzystania z tego typy zabiegów i ponoszą odpowiedzialność za stan swojego zdrowia. 
  5. W Saunach mogą przebywać tylko osoby odbywające seans.
  6. Do Saun obowiązuje zakaz wstępu dzieciom poniżej 14 roku życia bez opieki rodzica lub opiekuna prawnego. Osoby powyżej 14 roku życia i poniżej 18 roku życia mogą korzystać ze Strefy Saun za wiedzą i zgodą rodzica lub opiekuna prawnego. Na prośbę obsługi, Gość ma obowiązek okazać dokument potwierdzający swój wiek.
  7. Właściciele Pensjonatu nie ponoszą odpowiedzialności za przedmioty pozostawione lub zgubione na terenie Strefy Saun.
  8. Przy korzystaniu z pomieszczeń Strefy Saun należy bezwzględnie stosować się do instrukcji użytkowania, poleceń oraz informacji udzielanych przez pracowników Pensjonatu.
  9. Wszelkich regulacji urządzeń Saun, w szczególności regulacji nagrzewania pieca może dokonywać tylko pracownik Pensjonatu. 
  10. Użytkowników Strefy Saun zobowiązuje się do przestrzegania porządku i utrzymania czystości użytkowanego pomieszczenia. 
  11. Przed wejściem do Strefy Saun należy wziąć kąpiel z użyciem mydła w celu usunięcia z ciała wszelkich kosmetyków i zanieczyszczeń. 
  12. Należy zdjąć metalową biżuterię, aby uniknąć ewentualnego poparzenia. 
  13. W Saunach nie należy przebywać w okularach i szkłach kontaktowych. 
  14. Dopuszczalnymi okryciami w Saunach są ręczniki kąpielowe.
  15. W czasie korzystania z Saun należy dążyć do rozluźnienia mięśni i osiągnięcia jak największego odprężenia psychicznego: należy zachować spokój i ciszę. 
  16. Na teren Strefy Saun zabrania się: 

– wchodzenia w ubraniu oraz obuwiu,

– wykonywania zabiegów kosmetycznych,

– biegania, hałasowania oraz głośnego prowadzenia rozmów, 

– wnoszenia naczyń, jedzenia i wszelkich przedmiotów obcych, 

– wnoszenia napojów alkoholowych,

– nieobyczajnego zachowania, bądź zachowania uznanego powszechnie za nieprzyzwoite lub obraźliwe,

– palenia tytoniu, e-papierosów,

– niszczenia i uszkadzania wyposażenia. 

  1. Nie zaleca się korzystania z Saun osobom: 

– bezpośrednio po intensywnym treningu wytrzymałościowym, 

– osobom z chorobami krążenia, 

– osobom chorującym na cukrzycę, 

– osobom nietrzeźwym, 

– kobietom ciężarnym,

– kobietom w czasie menstruacji. 

  1. W razie złego samopoczucia należy bezzwłocznie opuścić pomieszczenie. 
  2. Po zakończeniu korzystania z Saun, podczas zabiegów związanych z wychładzaniem ciała nie jest zalecane używanie mydła. 
  3. Po pobycie w Saunach kategorycznie nie można korzystać z wanny jacuzzi oraz nie zaleca się wysiłku fizycznego. 
  4. Osoby korzystające ze Strefy Saun będą ponosić odpowiedzialność finansową za wszelkie wyrządzone przez siebie zniszczenia / szkody na terenie Strefy Saun, zgodnie z przepisami prawa.
  5. Obsługa Pensjonatu zastrzega sobie prawo do zmian godzin otwarcia Strefy Saun oraz czasowego ograniczenia liczby osób tam przebywających. O zmianach użytkownicy zostaną

poinformowani przed skorzystaniem z tej Strefy.

  1. Nadzór nad przestrzeganiem niniejszego Regulaminu pełnią pracownicy Tylickiego Wzgórza & Spa***. Osoby korzystające ze Strefy Saun są zobowiązane do bezwzględnego przestrzegania ich zaleceń.
  2. Obsługa Pensjonatu ma prawo wyprosić osoby łamiące postanowienia niniejszego Regulaminu oraz co do których poweźmie uzasadnione podejrzenie, że będą naruszać niniejszy Regulamin lub przepisy prawa.
  3. Wnioski i skargi dotyczące funkcjonowania Strefy Saun należy zgłaszać do recepcji. Korzystanie ze Strefy Saun jest jednoznaczne z akceptacją warunków powyższego Regulaminu.
  4. Każdy kto zauważy jakiekolwiek zagrożenie dla zdrowia i życia zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym pracownika pensjonatu, a w razie potrzeby udzielić pierwszej

pomocy i wezwać odpowiednie służby, dzwoniąc pod nr 112

Regulamin korzystania z Sauny Fińskiej Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa***

  1. Sauna Fińska jest integralną częścią Strefy Spa Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa*** i obowiązują w niej przepisy Regulaminu Strefy Saun, Spa & Wellness oraz niniejszy Regulamin.
  2. Dopuszczalnymi okryciami w Saunie są ręczniki kąpielowe. 
  3. Przed wejściem do Sauny należy umyć ciało pod prysznicem i wytrzeć się do sucha. 
  4. W Saunie Fińskiej należy używać ręcznika w celu uniknięcia bezpośredniego kontaktu ciała z powierzchnią drewnianą oraz pozostawić obuwie basenowe przed drzwiami Sauny. 
  5. W Saunie może przebywać jednocześnie max. 7 osób. 
  6. W czasie przebywania w Saunie nie wolno smarować ciała i twarzy żadnymi kremami. 
  7. Z Sauny Fińskiej NIE MOGĄ korzystać: 

– osoby cierpiące na jakiekolwiek dolegliwości skórne i inne choroby zgodnie z przeciwwskazaniami lekarza (przeziębienie, grypa, gorączka, grzybica, choroby skóry, ostra faza trądziku różowatego, nadciśnienie, żylaki, wrzody, niewydolność nerek, choroby płuc, astma, choroby weneryczne, epilepsja, jaskra, daltonizm, choroby serca, schorzenia ostre i przewlekłe, choroby tarczycy, nowotwory, guzy, ogniska zakaźne np. ból zęba)

– kobiety w ciąży,

– osoby pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.

  1. Z Sauny Fińskiej MOGĄ korzystać: 

– osoby, których dolegliwości nie stanowią przeciwwskazań do korzystania z niej. W razie wątpliwości dotyczących stanu zdrowia pozwalającego na korzystanie z Sauny, należy

skonsultować się z lekarzem. Za skutki zdrowotne przebywania w Saunie Fińskiej pracownicy oraz właściciele Pensjonatu nie ponoszą odpowiedzialności. 

– osoby powyżej 18 roku życia, dzieci poniżej 14 roku życia pod opieką rodzica lub opiekuna prawnego. Osoby powyżej 14 roku życia i poniżej 18 roku życia mogą korzystać z Sauny Fińskiej za wiedzą i zgodą rodzica lub opiekuna prawnego.

  1. Dopuszczalna – ze względów bezpieczeństwa – temperatura dla ciała w Saunie Fińskiej, to 90°-95°C. 
  2. Dwukrotne wejście do Sauny na około 15 min. jest zabiegiem wystarczającym dla organizmu. Dłuższe przebywanie jest niebezpieczne dla zdrowia. 
  3. W czasie nagrzewania ciała należy stopniowo przemieszczać się z ław niższych na wyższe w zależności od tolerancji organizmu. 
  4. Zabrania się polewania pieca wodą lub jakimkolwiek innym środkiem chemicznym, a jedyną osobą mogącą polewać wodą piec jest pracownik pensjonatu. 
  5. W przypadku złego samopoczucia należy niezwłocznie opuścić Saunę Fińską.
  6. Po każdorazowym wyjściu z Sauny należy się umyć i ochłodzić pod natryskiem, dobierając odpowiednią dla siebie temperaturę wody. W przerwie i po zakończeniu pobytu w Saunie

wskazany jest wypoczynek oraz uzupełnienie poziomu wody w organizmie. 

Korzystanie z Sauny Fińskiej jest jednoznaczne z akceptacją warunków powyższego regulaminu.

Regulamin korzystania z Łaźni Parowej Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa***

  1. Łaźnia Parowa jest integralną częścią Strefy Spa Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa*** i obowiązują w niej przepisy Regulaminu Strefy Saun i Spa & Wellness oraz niniejszy Regulamin.
  2. Dopuszczalnymi okryciami w Łaźni są ręczniki kąpielowe.
  3. Przed wejściem do Łaźni Parowej należy umyć ciało pod prysznicem i wytrzeć się do sucha. 
  4. W Łaźni Parowej należy używać ręcznika w celu uniknięcia bezpośredniego kontaktu ciała z powierzchnią siedziska oraz pozostawić obuwie basenowe przed drzwiami Łaźni. Siadając

zachować ostrożność z uwagi na dysze wypuszczające parę.

  1. W Łaźni Parowej może przebywać jednocześnie max. 6 osób. 
  2. W czasie przebywania w Łaźni Parowej nie wolno smarować ciała i twarzy żadnymi kremami. 
  3. Z Łaźni Parowej NIE MOGĄ korzystać:

– osoby cierpiące na jakiekolwiek dolegliwości skórne i inne choroby zgodnie z przeciwwskazaniami lekarza (przeziębienie, grypa, gorączka, grzybica, choroby skóry, ostra faza trądziku różowatego, nadciśnienie, żylaki, wrzody, niewydolność nerek, choroby płuc, astma, choroby weneryczne, epilepsja, jaskra, daltonizm, choroby serca, schorzenia ostre i przewlekłe, choroby tarczycy, nowotwory, guzy, ogniska zakaźne np. ból zęba)

– kobiety w ciąży,

– osoby pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających, 

  1. Z Łaźni Parowej MOGĄ korzystać osoby:

– osoby, których dolegliwości nie stanowią przeciwwskazań do korzystania z niej. W razie wątpliwości dotyczących stanu zdrowia pozwalającego na korzystanie z Łaźni Parowej, należy skonsultować się z lekarzem. Za skutki zdrowotne przebywania w Łaźni Parowej pracownicy oraz właściciele Pensjonatu nie ponoszą odpowiedzialności. 

– osoby powyżej 18 roku życia, dzieci poniżej 14 roku życia pod opieką rodzica lub opiekuna prawnego. Osoby powyżej 14 roku życia i poniżej 18 roku życia mogą korzystać z Łaźni Parowej za wiedzą i zgodą rodzica lub opiekuna prawnego.

  1. Dopuszczalna – ze względów bezpieczeństwa – temperatura dla ciała w Łaźni Parowej, to 40°-45°C. 
  2. Wejście do Łaźni na około 20 min. jest zabiegiem wystarczającym dla organizmu. Dłuższe przebywanie jest niebezpieczne dla zdrowia.
  3. W przypadku złego samopoczucia należy niezwłocznie opuścić Łaźnię Parową.
  4. Po każdorazowym wyjściu z Łaźni należy się umyć i ochłodzić pod natryskiem, dobierając odpowiednią dla siebie temperaturę wody. W przerwie i po zakończeniu pobytu w Łaźni Parowej wskazany jest wypoczynek oraz uzupełnienie poziomu wody w organizmie.
    Korzystanie z Łaźni Parowej jest jednoznaczne z akceptacją warunków powyższego regulaminu.

Regulamin Siłowni

Siłownia jest integralną częścią Strefy Spa & Wellness Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa*** i obowiązują w niej przepisy Regulaminu Strefy Spa & Wellness oraz niniejszy Regulamin.

  1. Korzystanie z Siłowni Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa*** jest możliwe po zapoznaniu się z niniejszym regulaminem. Użytkownicy Siłowni zobowiązani są do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. Siłownia Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa*** czynna jest codziennie od 8:00 do 20:30.
  3. Klucz do siłowni znajduje się w recepcji.
  4. Sala Siłowni jest monitorowana. Zapisy z rejestratora są zabezpieczone zgodnie z ustawą RODO.
  5. Siłownia przeznaczona jest dla osób, które nie mają przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeń fizycznych. Osoby z problemami zdrowotnymi przed przystąpieniem do ćwiczeń powinny skonsultować się z lekarzem.
  6. Osoby przebywające na Siłowni deklarują pełną zdolność fizyczną i zdrowotną do wykonywania ćwiczeń i ponoszą odpowiedzialność za stan swojego zdrowia.
  7. Na Siłowni mogą przebywać tylko osoby ćwiczące.
  8. Na Siłowni obowiązuje zakaz wstępu dzieciom poniżej 16 roku życia. Osoby powyżej 16 roku życia i poniżej 18 roku życia mogą korzystać z Siłowni za wiedzą i zgodą rodzica lub opiekuna prawnego. Na prośbę obsługi, Gość ma obowiązek okazać dokument potwierdzający swój wiek.
  9. Wejście na Siłownię możliwe jest wyłącznie w odpowiednim i kompletnym stroju sportowym oraz czystym (zmienionym) obuwiu sportowym.
  10. Obsługa Pensjonatu ma prawo odmówić wstępu na Siłownię osobom bez odpowiedniego stroju sportowego do ćwiczeń, a w szczególności obuwia.
  11. Obowiązkowo należy korzystać z ręcznika podczas ćwiczeń. Sprzęt należy zdezynfekować po jego użyciu.
  12. Właściciele Pensjonatu nie ponoszą odpowiedzialności za przedmioty pozostawione lub zgubione na terenie Siłowni.
  13. Przy korzystaniu z pomieszczeń Siłowni należy bezwzględnie stosować się do instrukcji obsługi danego urządzenia, poleceń oraz informacji udzielanych przez pracowników Pensjonatu. Wszystkie urządzenia Siłowni oraz sprzęt do ćwiczeń mogą być wykorzystywane tylko zgodnie z ich przeznaczeniem.
  14. Zabraniasiędemontowaniasprzętuiwyposażenia,przemieszczaniagopozamiejscepierwotnejinstalacji,używaniagodoinnychcelówniżwynikające z właściwości użytkowych.
  15. Ćwiczący zobowiązani są wykonywać ćwiczenia bezpiecznie tzn. ćwiczyć z takim obciążeniem, nad którym są w stanie sami zapanować.
  16. Ćwiczenia z większym obciążeniem należy wykonywać wyłącznie przy asekuracji drugiej osoby.
  17. Przed rozpoczęciem ćwiczeń konieczne jest wykonanie rozgrzewki, celem uniknięcia kontuzji.
  18. Korzystanie ze sprzętu powinno odbywać się w sposób bezpieczny, tj. z zapewnieniem dbałości o bezpieczeństwo ludzi, poszanowania sprzętu i sali.
  19. Przed ćwiczeniem należy sprawdzić stan urządzenia – wszelkie usterki, uszkodzenia sprzętu i przyrządów należy zgłaszać obsłudze Pensjonatu.
  20. Zabrania się wykonywania ćwiczeń na przyrządach uszkodzonych lub niesprawnych.
  21. Niewskazane jest zajmowanie stanowisk do ćwiczeń podczas odpoczynku. Po zakończeniu ćwiczeń należy uporządkować sprzęt i stanowisko. Na terenie Siłowni zabrania się:
    – biegania i hałasowania,
    – wnoszenia naczyń, jedzenia i własnego sprzętu do ćwiczeń,
    – wnoszenia napojów alkoholowych,
    – nieobyczajnego zachowania, bądź zachowania uznanego powszechnie za nieprzyzwoite lub obraźliwe, – palenia tytoniu, e-papierosów,
    – niszczenia i uszkadzania wyposażenia.
  22. Osoby korzystające z Siłowni, które w czasie ćwiczeń lub pobytu na siłowni źle się poczują zobowiązane są natychmiast przerwać ćwiczenia.
  23. Osoby korzystające z Siłowni będą ponosić odpowiedzialność finansową za wszelkie wyrządzone przez siebie zniszczenia/ szkody na jej terenie, zgodnie z przepisami prawa.
  24. Obsługa Pensjonatu zastrzega sobie prawo do zmian godzin otwarcia Siłowni oraz czasowego ograniczenia liczby osób z niej korzystających. O zmianach użytkownicy zostaną poinformowani przed skorzystaniem z Siłowni.
  25. Nadzór nad przestrzeganiem niniejszego regulaminu pełnią pracownicy Tylickiego Wzgórza & Spa***. Osoby korzystające z Siłowni są zobowiązane do bezwzględnego przestrzegania ich zaleceń.
  26. Obsługa Pensjonatu ma prawo wyprosić osoby łamiące postanowienia niniejszego regulaminu oraz co do których poweźmie uzasadnione podejrzenie, że będą naruszać niniejszy regulamin lub przepisy prawa.
  27. Wnioski i skargi dotyczące funkcjonowania Siłowni należy zgłaszać do recepcji.
  28. Każdy kto zauważy jakiekolwiek zagrożenie dla zdrowia i życia zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym pracownika pensjonatu, a w razie potrzeby udzielić pierwszej pomocy i wezwać odpowiednie służby, dzwoniąc pod nr 112. Korzystanie z Siłowni jest jednoznaczne z akceptacją warunków powyższego regulaminu.

Regulamin Groty Solnej

Grota Solna jest integralną częścią Strefy Spa & Wellness Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa*** i obowiązują w niej przepisy Regulaminu Strefy Spa & Wellness oraz niniejszy Regulamin.

  1. Korzystanie z Groty Solnej Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa*** jest możliwe wyłącznie po zapoznaniu się z niniejszym regulaminem. Użytkownicy tej strefy zobowiązani są do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. Grota Solna Pensjonatu Tylickie Wzgórze& Spa*** czynna jest codziennie od 8:00 do 20:30
  3. Klucz do Groty Solnej znajduje się w recepcji.
  4. Grota Solna przeznaczona jest dla osób, które nie mają żadnych przeciwwskazań natury zdrowotnej do odbycia seansu. Osoby z problemami zdrowotnymi przed wejściem do Groty powinny skonsultować się z lekarzem.
  5. Osoby przebywające w Grocie Solnej deklarują pełną zdolność fizyczną i zdrowotną do korzystania z tego typu zabiegów i ponoszą odpowiedzialność za stan swojego zdrowia.
  6. W Grocie Solnej mogą przebywać tylko osoby odbywające seans.
  7. Do Groty Solnej obowiązuje zakaz wstępu dzieciom poniżej 16 roku życia bez opieki rodzica lub opiekuna prawnego. Osoby powyżej 16 roku życia i poniżej 18 roku życia mogą korzystać z Groty Solnej za wiedzą i zgodą rodzica lub opiekuna prawnego. Na prośbę obsługi, Gość ma obowiązek okazać dokument potwierdzający swój wiek.
  8. Właściciele Pensjonatu nie ponoszą odpowiedzialności za przedmioty pozostawione lub zgubione na terenie Groty Solnej.
  9. Przy korzystaniu z pomieszczeń Groty należy bezwzględnie stosować się do instrukcji użytkowania, poleceń oraz informacji udzielanych przez pracowników Pensjonatu.
  10. Wszelkich regulacji urządzeń Groty Solnej, w szczególności regulacji oświetlenia i strumienia solanki może dokonywać tylko pracownik Pensjonatu.
  11. Zabrania się demontowania sprzętu i wyposażenia, przemieszczania go poza miejsce pierwotnej instalacji, używania go do innych celów niż wynikające z właściwości użytkowych.
  12. Zobowiązuje się użytkowników Groty Solnej do przestrzegania porządku i utrzymania czystości użytkowanego pomieszczenia.
  13. Planując wejście do Groty nie należy jeść obfitego posiłku przynajmniej 2h przed seansem.
  14. Jednorazowy pobyt w Grocie Solnej powinien trwać 45-50 minut, może być powtarzany w zależności od upodobań.
  15. Zalecany jest wygodny i ciepły strój.
  16. Nie zaleca się używania zbyt intensywnych kosmetyków przed wejściem do Groty Solnej np. perfum i dezodorantów.
  17. Do Groty Solnej należy wchodzić w czystym obuwiu lub klapkach.
  18. Po wejściu do Groty należy ułożyć się na leżaku, rozluźnić i poddać działaniu mikroklimatu oraz muzyki relaksacyjnej.
  19. W czasie korzystania z Groty należy dążyć do rozluźnienia mięśni i osiągnięcia jak największego odprężenia psychicznego: należy zachować spokój i ciszę. Na terenie Groty Solnej zabrania się: – biegania, hałasowania oraz głośnego prowadzenia rozmów,
    – wnoszenia naczyń, jedzenia i wszelkich przedmiotów obcych,
    – wnoszenia napojów alkoholowych,
    – nieobyczajne zachowanie, bądź zachowania uznanego powszechnie za nieprzyzwoite lub obraźliwe, – palenia tytoniu, e-papierosów,
    – niszczenia i uszkadzania wyposażenia,
    – dotykania ścian oraz solnych i brzozowych elementów wystroju wnętrza, – wynoszenia okruchów soli z Groty Solnej.
  20. W przypadku złego samopoczucia należy niezwłocznie opuścić Grotę Solną.
  21. OsobykorzystającezGrotybędąponosićodpowiedzialnośćfinansowązawszelkiewyrządzoneprzezsiebiezniszczenia/szkodynajejterenie, zgodnie z przepisami prawa.
  22. Obsługa Pensjonatu zastrzega sobie prawo do zmian godzin otwarcia Groty oraz czasowego ograniczenia liczby osób z niej korzystających. O zmianach użytkownicy zostaną poinformowani przed skorzystaniem z Groty.
  23. Nadzór nad przestrzeganiem niniejszego regulaminu pełnią pracownicy Tylickiego Wzgórza & Spa***. Osoby korzystające z Groty Solnej są zobowiązane do bezwzględnego przestrzegania ich zaleceń.
  24. Obsługa Pensjonatu ma prawo wyprosić osoby łamiące postanowienia niniejszego regulaminu oraz co do których poweźmie uzasadnione podejrzenie, że będą naruszać niniejszy regulamin lub przepisy prawa.
  25. Wnioski i skargi dotyczące funkcjonowania Groty Solnej należy zgłaszać do recepcji Pensjonatu.
  26. Każdy kto zauważy jakiekolwiek zagrożenie dla zdrowia i życia zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym pracownika pensjonatu, a w razie potrzeby udzielić pierwszej pomocy i wezwać odpowiednie służby, dzwoniąc pod nr 112. Korzystanie z Groty jest jednoznaczne z akceptacją warunków powyższego regulaminu.

Standardy Ochrony Małoletnich

Standardy Ochrony Małoletnich w Pensjonacie Tylickie Wzgórze & Spa***

Regulamin

Preambuła

Mając na uwadze obowiązek prawny wynikający z zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich oraz treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci, Pensjonat Tylickie Wzgórze & Spa*** Grzegorz Królikowski przyjmuje do stosowania Standardy Ochrony Dzieci. Niniejszy dokument stanowi zbiór możliwych rozwiązań i procedur stosowanych, w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w Pensjonat Tylickie Wzgórze & Spa***, dzieje się krzywda oraz potencjalnych metod zapobiegania takim zagrożeniom, z uwzględnieniem sytuacji dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Wszystkie osoby zatrudniane w Pensjonacie Tylickie Wzgórze & Spa*** – bez względu na podstawę zatrudnienia (umowa o pracę, umowa cywilno – prawna, umowa o współpracy, umowa o praktyki itp.) – mają obowiązek stosować postanowienia niniejszego dokumentu.

Pensjonat Tylickie Wzgórze & Spa*** Grzegorz Królikowski ma prawo żądać od ww. osób potwierdzenia na piśmie zobowiązania do stosowania zasad przewidzianych w niniejszym dokumencie. Załącznik nr 1

Pensjonat Tylickie Wzgórze & Spa*** Grzegorz Królikowski prowadzi swoją działalność z poszanowaniem praw człowieka, w szczególności praw dzieci, jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.

W trosce o dobro dzieci przygotowane zostały niniejsze zasady pn. „Standardy Ochrony

Małoletnich”. Standardy Ochrony Małoletnich  są realizowane w oparciu o niżej wymienione zasady:

  1. Właściciel Pensjonat Tylickie Wzgórze & Spa*** prowadzi swoją działalność z poszanowaniem praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.
  2. Właściciel Pensjonat Tylickie Wzgórze & Spa*** działa w oparciu o zasady biznesu odpowiedzialnego społecznie i promującego właściwe postawy społeczne.
  3. Właściciel Pensjonat Tylickie Wzgórze & Spa*** uznaje, że wszystkie osoby zajmujące się obsługą gości przebywających w obiekcie mają obowiązek zawiadamiania organów ścigania o każdym przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa wobec dzieci.

Słowniczek:

Na potrzeby tego dokumentu zostało doprecyzowane znaczenie poniższych pojęć:

  1. Pensjonat Tylickie Wzgórze & Spa***– obiekt świadczący usługi hotelarskie, określone w Art. 35. pkt. 2. oraz pkt. 3 w Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.
  2. Właściciel – to osoba zarządzająca obiektem turystycznym, odpowiedzialna za jego właściwe funkcjonowanie pod względem formalnym. Właścicielem Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa*** jest Grzegorz Królikowski, ul. Konfederatów Barskich 29A Tylicz 33-383, tel. 503104294
  3. Personel – osoby zatrudniona przy obsłudze gości
  4. Domownik osoba bliska właścicielowi, która: ukończyła 16 lat. pozostaje z właścicielem we wspólnym gospodarstwie domowym lub zamieszkuje na terenie obiektu Pensjonat Tylickie Wzgórze & Spa*** albo w bliskim sąsiedztwie i nie jest związana z właścicielem stosunkiem pracy.
  5. Osoby współpracująca z obiektem – osoby reprezentujące firmy/organizacje/instytucje, które wykonują prace zlecone lub za zgodą właściciela (np. stali dostawcy, pracownicy organizacji i instytucji, którzy prowadzą zajęcia na terenie obiektu, inni), nie zatrudnieni przez właściciela obiektu.
  6. Osoba pracująca z dziećmi – to każda osoba (również właściciel lub/i domownik) wykonująca zadania bądź delegowana do wykonywania zadań związanych z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem, świadczeniem porad psychologicznych, rozwojem duchowym, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi.
  7. Dziecko/małoletni – na potrzeby niniejszych standardów przyjmuje się, że dzieckiem, jest każda osoba, która nie ukończyła 18 r. ż.[1]
  8. Opiekun dziecka – przedstawiciel ustawowy dziecka; rodzic albo opiekun; rodzic zastępczy; opiekun tymczasowy.
  9. Obca osoba dorosła to każda osoba powyżej 18 roku życia, która nie jest dla dziecka jego rodzicem lub opiekunem prawnym.
  10. Krzywdzenie dzieckato wszelkie formy przemocy fizycznej i psychicznej, zaniedbania oraz wykorzystywania seksualnego przez jakąkolwiek osobę, w tym również z obsługi obiektu.
  11. Formy przemocy wobec dziecka:
  • Przemoc fizyczna wobec dziecka to przemoc, w wyniku której dziecko doznaje faktycznej fizycznej krzywdy lub jest nią potencjalnie zagrożone. Krzywda ta następuje w wyniku działania bądź zaniechania działania ze strony rodzica lub opiekuna dziecka, lub której dziecko ufa, bądź która ma nad nim władzę. Przemoc fizyczna wobec dziecka może być czynnością powtarzalną lub jednorazową.
  • Przemoc psychiczna wobec dziecka to wszelkie zachowania dorosłych, które wpływają źle na jego samoocenę, poczucie bezpieczeństwa i utrudniają jego prawidłowy rozwój, np. stosowanie gróźb, szantażowanie, straszenie, poniżanie, wyzywanie, oczernianie, obwinianie, stawianie zbyt dużych wymagań nieadekwatnych do wieku dziecka.
  • Wykorzystywanie seksualne dziecka to każde zachowanie osoby, które prowadzi do jej seksualnego podniecenia i zaspokojenia kosztem dziecka, której ono nie jest w stanie w pełni zrozumieć i udzielić na nią świadomej zgody. Najczęściej przemoc seksualna wobec dzieci to: ekshibicjonizm, uwodzenie, świadome czynienie dziecka świadkiem aktów płciowych, zachęcanie do rozbierania się i do oglądania pornografii, dotykanie miejsc intymnych lub zachęcanie do dotykania sprawcy, gwałt.
  • Zaniedbywanie dziecka to chroniczne lub incydentalne niezaspokajanie jego podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych i/lub nierespektowanie jego podstawowych praw, powodujące szkody i cierpienia, w tym: zaburzenia jego zdrowia i/lub trudności w rozwoju. Do zaniedbywania dochodzi w relacji dziecka z osobą, która jest zobowiązana do opieki, wychowania, troski i ochrony dziecka.

12. Przestępstwo na szkodę dziecka – na szkodę dzieci mogą być popełnione wszystkie przestępstwa, jakie mogą być popełnione przeciwko osobom dorosłym, a dodatkowo przestępstwa, które mogą być popełnione wyłącznie przeciwko dzieciom (np. Wykorzystywanie seksualne z art. 200 kodeku karnego[1]). Z uwagi na specyfikę obiektów zakwaterowania, w których łatwo można uzyskać możliwość odosobnienia, przestępstwami, do których najczęściej może dojść na ich terenie będą przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, w szczególności zgwałcenie (art. 197 kodeksu karnego), seksualne wykorzystanie niepoczytalności i bezradności (art. 198 kk), seksualne wykorzystanie zależności lub krytycznego położenia (art. 199 kk), seksualne wykorzystanie osoby poniżej 15 roku życia (art. 200 kk), grooming (uwiedzenie małoletniego za pomocą środków porozumiewania się na odległość – art. 200a kk).

13. Inne formy krzywdzenia dziecka niż popełnienie przestępstwa na jego szkodę – wszystkie formy przemocy stosowane wobec dziecka, które nie spełniają znamion przestępstwa ściganego z oskarżenia publicznego (np. krzyk, poniżanie, szarpanie, wyzywanie, zaniedbywanie potrzeb, itp.).

§ 1

Zakres kompetencji i odpowiedzialności osoby odpowiedzialnej za wdrażanie Standardów Ochrony Małoletnich w Pensjonat Tylickie Wzgórze & Spa***

  1. Właściciel prowadzi nadzór nad stosowaniem Standardów Ochrony Małoletnich.
  2. Właściciel zapoznaje domowników i personel z treścią Standardów Ochrony Małoletnich oraz monitoruje jej stosowanie w obiekcie.
  3. Właściciel monitoruje proces edukacji domowników i personelu w zakresie krzywdzenia dzieci oraz potencjalnych metod zapobiegania i reagowania w przypadku sytuacji krzywdzenia, zgodnie z procedurami przyjętymi przez obiekt.
  4. Właściciel realizuje procedury, w sytuacji, kiedy doszło do skrzywdzenia dziecka przez jakąkolwiek osobę.
  5. Właściciel monitoruje i aktualizuje Standardy Ochrony Małoletnich.
  6. Dane (adres e-mail, telefon) właściciela są dostępne dla gości obiektu na stronie www.tylickiewzgorze.pl

§ 2

 Zasady ogólne

  1. Właściciel obiektu oraz domownicy, którzy przebywają na terenie obiektu, systematycznie pozyskują wiedzę w zakresie krzywdzenia dzieci oraz sposobów szybkiego i odpowiedniego reagowania na takie sytuacje.
  2. Każdy domownik i osoba z personelu przed dopuszczeniem do obowiązków, zapoznaje się ze Standardami Ochrony Dzieci, co potwierdza złożeniem oświadczenia i zobowiązaniem do przestrzegania zasad i procedur zawartych w dokumencie – Załącznik nr 1
  • Standardy Ochrony Dzieci obowiązujące w obiekcie uwzględniają sytuację dzieci z niepełnosprawnościami oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

§ 3

Obowiązki wobec osób pracujących z dziećmi

  1. Osoby pracujące z dziećmi wykazują w historii swojego zatrudnienia, że w przeszłości nie skrzywdziły żadnego dziecka.
  2. Każda osoba, która podejmuje pracę z dziećmi, w tym właściciel, domownicy i pracownicy obiektu:
  • zostaje zweryfikowana w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, dotyczy to również osób niepełnoletnich, czyli poniżej 18 roku życia. Sprawdzenie osoby w Rejestrze odbywa się poprzez wydruk wyników wyszukiwania osoby w Rejestrze z dostępem ograniczonym, który następnie wkładany jest do dokumentacji prowadzonej przez obiekt. Zakres danych osobowych niezbędnych do sprawdzenia osoby w Rejestrze znajduje się w Załączniku nr 5.
  • uzyskuje informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziałach XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 172 oraz z 2022 r. poz. 2600), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego.
  • Jeżeli osoba pracująca bezpośrednio z dziećmi posiada obywatelstwo inne niż polskie wówczas przekłada również informację z rejestru karnego tego państwa, którego jest obywatelem, uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi, bądź informację z rejestru karnego, jeżeli prawo tego państwa nie przewiduje wydawania informacji dla w/w celów.
  • składa oświadczenie o państwie/ach zamieszkiwania w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczypospolita Polska i państwie obywatelstwa, złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej. Załącznik nr 3. Jeżeli prawo państwa, z którego ma być przedłożona informacja o niekaralności nie przewiduje wydawania takiej informacji lub nie prowadzi rejestru karnego, wówczas osoba składa pod rygorem odpowiedzialności karnej oświadczenie o tym fakcie. Załącznik nr 4.

3. W przypadku korzystania z usług podwykonawców lub udostępniania innym podmiotom terenu należącego do obiektu (inne firmy, organizacje, instytucje), które na terenie obiektu podejmują pracę na rzecz dzieci, właściciel zobowiązuje taki podmiot do złożenia oświadczenia. W oświadczeniu zawarta jest informacja o tym, że pracownicy tego podmiotu zostali zweryfikowani w odpowiednich rejestrach karnych i nie są karani za przestępstwa wobec dzieci. Dodatkowo osoba zarządzająca tym podmiotem oraz pracownicy tego podmiotu, wykonujący pracę na rzecz dzieci w obiekcie, podpisują oświadczenie o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Dzieci. Oświadczenie przechowywane jest w dokumentacji obiektu przez jego właściciela. Załącznik nr 6.

§ 4

Zasady bezpiecznych relacji dorosły – dziecko obowiązujące w obiekcie

  1. Wszystkie osoby dorosłe, które mają kontakt z dziećmi na terenie obiektu, stosują zasady określone w niniejszym Regulaminie
  2. Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez Właściciela i domowników jest traktowanie dzieci znajdujących się na terenie obiektu z szacunkiem i uwzględnianiem ich godności i potrzeb.
  3. Niedopuszczalne jest stosowanie wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie.
  4. W przypadku wszelkich pytań i wątpliwości dziecko zawsze może się zwrócić do Właściciela lub innego domownika.
  5. W obiekcie obowiązuje zasada równego traktowania dzieci bez względu na ich płeć, orientację seksualną, sprawność/niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, kulturowy, religijny i światopogląd.
  6. W przypadku zauważenia dziecka/dzieci pozostawionych bez opieki, a sytuacja może wskazywać na zagrożenie ich bezpieczeństwa, należy niezwłocznie powiadomić właściciela obiektu.
  7. W przypadku gdy rodzic/opiekun nie jest w stanie zapewnić opieki należy niezwłocznie powiadomić właściciela obiektu,
  8. Sprzęt i wyposażenie powinny być używane w obiekcie w sposób zgodny z przeznaczeniem,
  9. Naganne w obiekcie są następujące zachowania wobec dzieci:
  • Krzyczenie,  zawstydzanie, upokarzanie, lekceważenie i obrażanie dziecka.
  • Szturchanie, popychanie i w jakikolwiek sposób naruszanie integralności fizycznej dziecka,
  • Nawiązywanie z dzieckiem jakichkolwiek relacji romantycznych lub seksualnych ani składanie mu nieodpowiednich propozycji. Obejmuje to także seksualnie komentarze, żarty, gesty oraz udostępnianie dzieciom treści erotycznych i pornograficznych bez względu na ich formę.
  • Utrwalanie wizerunku dziecka w celach prywatnych lub służbowych (nagrywanie, fotografowanie) bez zgody rodziców/opiekunów dziecka i zgody samego dziecka. Dotyczy to także umożliwienia osobom trzecim utrwalenia wizerunków dzieci. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy wizerunek dziecka stanowi jedynie szczegół całości, takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza, wtedy zgoda rodzica/opiekuna dziecka nie jest wymagana.
  • Nawiązywanie kontaktu z dzieckiem poprzez prywatne kanały komunikacji (prywatny telefon, e-mail, komunikatory, profile w mediach społecznościowych)   oraz spotykanie się dzieckiem poza obiektem.
  • Proponowanie dziecku alkoholu, wyrobów tytoniowych lub  nielegalnych substancji.
  • Dotykanie dziecka, jeśli ono tego nie chce ani w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny.

§ 5

Zasady i procedury identyfikacji małoletniego przebywającego w obiekcie hotelarskim i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w tym obiekcie;

  1. Jedną z form skutecznego zapobiegania krzywdzeniu dzieci jest ustalenie tożsamości dziecka przebywającego w obiekcie i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie.
  2. Właściciel podejmuje wszelkie możliwe kroki zmierzające do przeprowadzenia identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, która towarzyszy dziecku.
  3. Aby dokonać identyfikacji dziecka i jego relacji w stosunku do osoby, z którą przebywa w obiekcie:
  1. Właściciel zwraca się z prośbą o okazanie dokumentu tożsamości dziecka podanie danych dziecka (imię, nazwisko, adres, numer PESEL).
  2. Właściciel zwraca się z prośbą o okazanie dokumentu potwierdzającego, że osoba dorosła ma prawo do sprawowania opieki nad dzieckiem. Przykładowe dokumenty mogące posłużyć identyfikacji to: dowód osobisty, legitymacja szkolna, aplikacja MObywatel, Internetowe Konto Pacjenta, orzeczenie sądu, upoważnienie wydane przez rodziców.
  3. W przypadku braku dokumentów wskazujących na pokrewieństwo dziecka z osobą dorosłą lub odmowy ich okazania właściciel zwraca się z prośbą o informację na temat relacji osoby dorosłej oraz dziecka poprzez złożenie stosownego oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 2

4. W przypadku odmowy lub braku możliwości ze strony osoby dorosłej okazania dokumentu dziecka i/lub udokumentowania relacji Właściciel zezwala na zamieszkanie w obiekcie jednak dyskretnie obserwuje zachowanie dziecka i opiekuna.

Lub

Warunkiem dokonania zameldowania jest podpisanie stosownego oświadczenia, o którym mowa w pkt. 4 c.

5. W przypadku gdy rozmowa potwierdzi przekonanie o próbie lub o popełnieniu przestępstwa na szkodę dziecka, właściciel zawiadamia o tym fakcie policję. Dalej stosuje się procedurę jak w przypadku okoliczności wskazujących na skrzywdzenie dziecka.

§ 6

Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie obiektu jest zagrożone

  1. Uzasadnione podejrzenie krzywdzenia dziecka występuje wtedy, gdy:

a. dziecko ujawniło właścicielowi obiektu fakt krzywdzenia,

b. właściciel zaobserwował krzywdzenie,

c. dziecko ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia), a jednocześnie  zapytane  o przyczyny odpowiada niespójnie i/lub chaotycznie lub/i popada w zakłopotanie bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie np. znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem dzieci w pokoju osoby dorosłej.

2. Właściciel, który ma uzasadnione podejrzenie, że dziecko przebywające w obiekcie jest lub zostało skrzywdzone, niezwłocznie zawiadamia policję i opisuje okoliczności zdarzenia (zapis w karcie interwencji załącznik nr 7, notatka służbowa ze zdarzenia załącznik nr 8, rejestr zdarzeń podejrzenia krzywdzenia lub krzywdzenia małoletnich załącznik nr 9)

3. W przypadku, gdy świadkami nietypowych i/lub podejrzanych sytuacji są domownicy lub personel niezwłocznie zawiadamiają oni właściciela, który podejmuje odpowiednie działania

4. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia przestępstwa powiązanego z kontaktem dziecka z materiałem biologicznym sprawcy (sperma, ślina, naskórek), w miarę możliwości nie dopuszcza się, aby dziecko myło się oraz jadło/piło do czasu przyjazdu policji. Wyjaśnia się dziecku, dlaczego zastosowano wobec niego takie ograniczenia.

5. Po przejęciu dziecka przez policję właściciel zabezpiecza materiał z monitoringu (o ile jest dostępny na terenie obiektu) oraz inne istotne dowody (np. dokumenty) dotyczące zdarzenia i przekazuje ich kopię listem poleconym lub osobiście prokuratorowi lub policji.

6. Po interwencji właściciel opisuje zdarzenie w dokumencie przeznaczonym do tego celu.

§ 7

Procedura w przypadku stwierdzenia krzywdzenia dziecka

  1. W przypadku stwierdzenia krzywdzenia dziecka, osoba, która uzyskała wiadomość na ten temat, niezwłocznie powiadamia policję, podając dane własne, dane dziecka (o ile to możliwe), miejsce pobytu dziecka oraz opis okoliczności sprawy oraz powiadamia właściciela obiektu, który powiadamia opiekunów/rodziców dziecka. O tym fakcie niezwłocznie powiadamia Właściciela obiektu,
  2. W przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka przez inną osobę dorosłą, która przebywa na terenie obiektu (np. inny gość, lub pracownik innej firmy wykonujący zadania na terenie obiektu), osoba, która powzięła taką informację niezwłocznie informuje właściciela, a pod jego nieobecność innego domownika.
  3. Jeżeli domownik lub właściciel jest świadkiem przemocy fizycznej zastosowanej wobec dziecka (klapsy, szarpanie, krzyk, inne wymienione w definicji przemocy fizycznej) stara się przerwać krzywdzenie i reaguje.
  4. W sytuacji pozostawienia dziecka poniżej 7 roku życia bez opieki, właściciel, który powziął informacje o takim zdarzeniu, podejmuje decyzje o dalszym postępowaniu, w kontekście zapisów Kodeksu Karnego i Kodeksu Wykroczeń[1]. W zależności od tego kontekstu przede wszystkim podejmuje próbę odnalezienia rodzica/opiekuna prawnego lub innej osoby dorosłej, z którą dziecko przebywa na terenie obiektu i wyjaśnia, że nie może on pozostawiać dziecka bez opieki. W sytuacji, kiedy odnalezienie rodzica/opiekuna prawnego lub innej osoby dorosłej, z którą dziecko przebywa w obiekcie nie jest możliwe, lub rodzic/opiekun prawny/inna osoba dorosła nie chce lub/i nie jest zdolna przejąć opieki nad dzieckiem, właściciel zawiadamia o tym fakcie policję. W każdym przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo dziecka.

§ 8

Monitoring i ewaluacja standardów ochrony dzieci.

  1. Właściciel umieszcza swoje dane kontaktowe w miejscu łatwo dostępnym dla gości obiektu, w tym również dla dzieci.
  2. Właściciel raz na dwa lata dokonuje monitoringu i ewaluacji Standardów Ochrony Małoletnich.
  3. Właściciel przeprowadza dokumentację monitoringu i odpowiednio ją opisuje oraz zachowuje w Dzienniku Zdarzeń.

§ 9

Przepisy końcowe

  1. Standardy Ochrony Małoletnich wchodzą w życie z dniem 15.08.2024
  2. Standardy Ochrony Małoletnich są udostępnione wszystkim osobom dorosłym, w tym personelowi obiektu, domownikom, gościom i innym osobom dorosłym poprzez umieszczenie ich w wersji zupełnej na stronie internetowej obiektu oraz w wersji skróconej  w recepcji Pensjonatu Tylickie Wzgórze & Spa***.


[1] Zgodnie z polskim prawem dzieckiem jest każda osoba w wieku poniżej osiemnastu (art. 1 Konwencji o prawach dziecka, przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada 1989 r.). Małoletnim jest osoba, która nie osiągnęła pełnoletności, zatem osoba do ukończenia 18 roku życia lub kobieta, który uzyskała pełnoletność przez zawarcie małżeństwa po ukończeniu 16 roku życia (art. 10 § 1 i 2 k.c.), które może nastąpić za zezwoleniem sądu opiekuńczego z ważnych powodów i jeśli z okoliczności wynika, że zawarcie małżeństwa będzie zgodne z dobrem założonej rodziny (art. 10 § 1 kro).

[2] Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1138 z późn. zm.).

[3] Kodeks Karny art. 160 par.1 i 2; art. 210 par.1, Kodeks wykroczeń art. 106

§ 10

Załączniki

Załącznik nr 1 do Standardów Ochrony Małoletnich

Tylicz, dnia……………. r.

OŚWIADCZENIE O ZNAJOMOŚCI I PRZESTRZEGANIU ZASAD ZAWARTYCH W STANDARDACH OCHRONY MAŁOLETNICH

Ja,……………………………………………………………………………………………………………, posiadający/-a

numer PESEL………………………………………………………………………………..,oświadczam, że

zapoznałam/em się ze Standardami Ochrony Małoletnich stosowanymi

w Tylickim Wzgórzu oraz deklaruję, że będę ich przestrzegać.

Czytelny Podpis

Załącznik nr 2. Oświadczenie ze wskazaniem relacji jaka występuje pomiędzy dzieckiem a dorosłym.

Tylicz, dnia……………. r.

OŚWIADCZENIE

Ja niżej podpisany …………………………………………………..………. oświadczam, że posiadam prawo do opieki nad małoletnim (imię, nazwisko) …………………..……………………………………., lat……. zam. ………………………………………………….…

Wyżej wymienione uprawnienia wynikają z:

  • pokrewieństwa: (stopień pokrewieństwa) …………………………………………
  • Upoważnienia do opieki: …………………………………………………
  • Innej formy: ………………………………………………………………

Czytelny Podpis


Załącznik nr 3. Wzór oświadczenia o krajach zamieszkania

Tylicz, dnia……………. r.

OŚWIADCZENIE O KRAJACH ZAMIESZKANIA

Oświadczam, że w okresie ostatnich 20 lat mieszkałem/am w następujących państwach, innych niż Rzeczypospolita Polska i państwo, którego jestem obywatelem/-ką:

….

Jednocześnie przedkładam informację z rejestrów karnych tych państw uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi/ informację z rejestrów karnych /oświadczenie/-a o niekaralności.

Jestem świadomy/-a odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Czytelny Podpis


Załącznik nr 4. Wzór oświadczenia o niekaralności

Tylicz, dnia……………. r.

OŚWIADCZENIE O NIEKARALNOŚCI

Ja, ………………………………………….nr PESEL ……………………/nr paszportu ………………………………

oświadczam, że w państwie (podać nazwę kraju) …………………….

  • nie jest w stosunku do mnie prowadzone postępowanie karne
  • nie jestem wpisany w rejestrze karnym
  • nie jestem wpisany w rejestrze karnym, ponieważ  nie jest prowadzony rejestr karny
  • nie wydaje się informacji z rejestru karnego

Oświadczam, że nie byłam/em prawomocnie skazana/-y w państwie ………………… za czyny zabronione, odpowiadające przestępstwom określonym w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii oraz nie wydano wobec mnie innego orzeczenia, w którym stwierdzono, iż dopuściłam/-em się takich czynów zabronionych, oraz że nie nałożono na mnie obowiązku wynikającego z orzeczenia sądu, innego uprawnionego organu lub ustawy, stosowania się do zakazu zajmowania wszelkich lub określonych stanowisk, wykonywania wszelkich lub określonych zawodów albo działalności, związanych z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem, świadczeniem porad psychologicznych, rozwojem duchowym, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi.

Jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Czytelny Podpis



Załącznik nr 5. Zakres danych do sprawdzenia osoby w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym

Zakres danych pracownika niezbędnych do sprawdzenia w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.

Imię i nazwisko: …………………………………………….. 

Data urodzenia: …………………………………………….. 

Pesel: ……………………………………………….……………. 

Nazwisko rodowe: …………………………….…………… 

Imię ojca: ……………………………………….……………… 

Imię matki: …………………………………….……………… 

Rejestr dostępny jest na stronie: https://rps.ms.gov.pl/

By móc uzyskać informacje z rejestru z dostępem ograniczonym, konieczne jest założenie profilu przedsiębiorstwa.


Załącznik 6: Wzór oświadczenia w zakresie stosowania standardów ochrony dzieci, dla firm outsourcingowych, zatrudnianych przez obiekt.

Dane firmy (Nazwa, adres, nr NIP)                                                                            Tylicz, dnia……………. r.

OŚWIADCZENIE

Oświadczam, że*:

Pracownicy i współpracownicy, którzy są zatrudnieni w firmie ………… (nazwa firmy) do wykonywania pracy z dziećmi, zostali zweryfikowani pod względem niekaralności w Rejestrze Sprawców Przestępstw Seksualnych oraz dostarczyli wymagane zaświadczenie z KRK w Polsce i z innych państw (o ile dotyczy). Na wniosek obiektu/hotelu/sieci zgadzam się udostępnić do wglądu ww. dokumenty.

Pracownicy i współpracownicy, którzy będą wykonywali zlecenie na terenie obiektu zapoznali się i będą się stosować do Standardami Ochrony Małoletnich, obowiązujących w obiekcie.

(nazwa firmy) wdrożyła własne Standardy Ochrony Małoletnich, które obowiązują w firmie.

Czytelny Podpis

* należy zaznaczyć punkty, które dotyczą zakresu współpracy


Załącznik nr 7 do Standardów Ochrony Małoletnich

OBOWIĄZUJACA KARTA INTERWENCJI

Imię i nazwisko małoletniego ……………………………………………………………………………….

Przyczyna interwencji…………………………………………………………………………………………..

(forma krzywdzenia) …………………………………………………………………………………………….

Osoba zgłaszająca interwencję ……………………………………………………………………………

Opis działań podjętych przez personel ………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………………

Data …………………………….

Działanie…………………………………………………………………………………………………………….

Forma podjętej interwencji (zakreślić właściwe):

Zawiadomienie policji

Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa

Inny rodzaj interwencji (jaki?)

Dane dotyczące interwencji(nazwa organu, do którego zgłoszono interwencję) i data Interwencji ……………………………………………………………………………………………………………..

Wyniki interwencji: działania organów sprawiedliwości działania Ośrodka

…………………………………………………………………………………………………………………………

Data ……………………………………………….

Działanie……………………………………………………………………………………………………………….


Załącznik nr 8 do Standardów Ochrony Małoletnich

Tylicz, dnia……………. r.

NOTATKA SŁUŻBOWA ZE ZDARZENIA

Imię nazwisko dziecka (PESEL)

………………………………………………………………………………………………………………………….

Opis sytuacji, zdarzenia:

……………………………………………………………………….…………………………………………………

……………………………………………………………………….…………………………………………………

……………………………………………………………………….………………………………………………..

……………………………………………………………………….………………………………………………..

……………………………………………………………………….……………………………………………….

……………………………………………………………………….……………………………………………….

……………………………………………………………………….……………………………………………….

……………………………………………………………………….………………………………………………

……………………………………………………………………….………………………………………………

……………………………………………………………………….……………………………………………….

Czytelny Podpis sporządzającego notatkę


Załącznik nr 9 do Standardów Ochrony Małoletnich

Rejestr zdarzeń podejrzenia krzywdzenia lub krzywdzenia małoletnich

Lp.Imię i nazwisko małoletniegoData i miejsce interwencji, osoba interweniującaRodzaj krzywdzenia, osoba krzywdząca lub podejrzana o krzywdzenie małoletniegoZastosowane procedury i formy pomocy małoletniemuPowiadomione osoby, instytucje, organy zewnętrzne  UwagiPodpis właściciela